horticultureguilan
وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد علوم باغبانی دانشگاه گیلان
چهار شنبه 3 آبان 1398برچسب:ازدواج, مجرد, خبر داغ, :: 20:55 ::  نويسنده : vaniz

 

خبر داغ؛ آقا جلال و سمانه خانم از جمع مجردین خارج و به جرگه متاهلین پیوستند(زوج خوشبخت،بدینوسیله تبریک ما همکلاسیهاتون رو پذیرا باشید. براتون آرزوی سربلندی و سلامتی داریم.).

با توجه به وقایع رخ داده در یکسال گذشته کارشناسان کلاس وضعیت را برای مجردان وخیم ارزیابی کرده و با این اوصاف که به طور متوسط هرچند ماه یکبار یک نفر از آنها به دام تاهل می آفتند، پیشنهاد میکنند تمهیداتی اندیشیده شود تا حداقل در آخر سال یکی دو تا مجرد داشته باشیم بابا به جون خودم ضایعس اگه همه متاهل شن،گفته باشم سوژه میشیم بین دانشگاههای کشور. در هرصورت اگر سرنخی از تاهل رو بین بچه ها پیدا کردید کارشناسان رو در جریان بذارید که یه کاری کنیم نشه. نظرشما چیه؟



یک شنبه 30 مهر 1398برچسب:عکس زیبا, :: 23:6 ::  نويسنده : vaniz

 

سلام دوستان،

چرا یه مدت نبودیم و ننوشتیم و ننوشتن و نخوندن و ندیدن و بی خیال بودن و دردسر داشتن و وقت نداشتن و تنبل بودن و اینترنت نداشتن و قهر بودن و کار داشتم و کارداشتی و کارداشتن و چی بنویسم و چرا بنویسم و لج کردن و اذیت کردن و وروجک بودن و وروجک نبودن و کوتلاس بودن و( بودن یا نبودن مسئله اینست) چطورم و چطوری و مرا در فیس بوک دنبال کنید و مدیر وبلاگ و عقد کردن و ( مرسی بابت تبریکاتون، ایشالا مراسم شادی شما،شیرینیتون محفوظ) شیرینی نخوردیم و فلان وسیله شکست و شکوندش و گرونه و شانس ندارم و سبزی کاری و کشت بافتی(به افتخارش) و... اینا به کنار؛ در مورد تصویر زیر(دانلودش کنید) نظراتتون رو بنویسید و بگید که چه برداشتی ازش دارید. از طرف مدیریت وبلاگ به نظراتی که پس از بررسی و داوری از نظر مفهوم و سبک نوشتن برتر تشخیص داده شوند میگیم آفرین ای ولا دمش گرم عجب احساسی...

 

 

 

 

 



شنبه 14 مرداد 1398برچسب:مهدی شهریاری, :: 13:55 ::  نويسنده : مهدی شهریاری

نه تو می مانی و نه اندوه
و نه هیچیک از مردم این آبادی...
به حباب نگران لب یک رود قسم،
و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت،
غصه هم می گذرد،
آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند...
لحظه ها عریانند.
به تن لحظه خود، جامه اندوه مپوشان هرگز.               سهراب سپهری

TaranehhaGroups www.Hamtarane.com



  "نامه ی چارلی چاپلین به دخترش" آیا واقعاً دست نوشته ی پیر روزنامه نگار، آقای فرج الله صبا می باشد یا اینکه ترجمه ی کتاب دیوید رابینسون توسط مهشید ظریف سیده تبریزیان است.

 در سایت های متفاوت، تناقض هایی را در این رابطه مشاهده نموده ام اما اکثر سایت ها وصیت نامه ی مذکور را دست نوشته ی روزنامه نگار روزنامه ی روشنفکری یعنی آقای فرج الله صبا که به چارلی چاپلین منتسب شده را تصدیق می کند.  

به هر وجه، این دست نوشته یا واقعاً وصیت نامه، دارای قسمت های جالبی ست که خواندنش خالی از لطف نیست:

متن نامه:

  .....شنیده ام نقش تو در این نمایش پر نور و پر شکوه نقش شاهدخت ایرانیست که اسیر تاتارها شده است شاهزاده خانم باش و بدرخش اما اگر قهقه تحسین آمیز تماشا گران عطر مستی آور گلهایی که برایت فرستاده اند ترا فرصت هوشیاری دادند در گوشه ای بنشین نامه ام را بخوان من پدر تو هستم. جرالدین!....به دنبال نام تو، نام من است: چاپلين! با همين نام، چهل سال پيشتر مردم روي زمين را خنداندم و بيشتر از آنچه آنها خنديدند، خود گريستم.

 .......من خواهم مرد و تو خواهي زيست. اميد من همه آن است كه هرگز در فقر زندگي نكني. همراه اين نامه يك چك سفيد برايت مي فرستم، هر مبلغي كه مي خواهي بنويس و بگير. اما هميشه وقتي دو فرانك خرج مي كني با خودت بگو: «سومين فرانك مال من نيست، اين بايد مال مرد گمنامي باشد كه امشب به يك فرانك نياز دارد». جستجويي لازم نيست اين نيازمندان گمنام را اگر بخواهي همه جا خواهي يافت. اگر از پول با تو حرف مي زنم، براي آن است كه از نيروي فريب اين بچه هاي شيطان، خوب آگاهم. من زماني دراز در سيرك زيسته ام و هميشه و هر لحظه، به خاطر بندبازاني كه از روي ريسماني نازك راه مي روند، نگران بودم. اما اين حقيقت را با تو بگويم دخترم: مردمان بر روي زمين استوار بيشتر از بندبازان روي ريسمان نااستوار سقوط مي كنند . شايد كه شبي درخشش گرانبهاترين الماس اين جهان ترا فريب دهد. آن شب اين الماس ريسمان نااستوارتر خواهد بود و سقوط تو حتمي است. شايد روزي چهره زيباي شاهزاده اي تو را گول زند، آن روز تو بندبازي ناشي خواهي بود و بند بازان ناشي، هميشه سقوط مي كنند.

این را میدانم به روی صحنه جز تکه ای حریر نازک چیزی بدن تورا نمی پوشاند......هيچ چيز و هيچكس ديگر در اين جهان وجود ندارد كه شايسته آن باشد كه دختري ناخن پايش را به خاطر او عريان كند. برهنگي بيماري عصرماست ومن پيرم و شايد كه حرفهاي خنده دار مي زنم. اما به گمان من تن عريان تو بايد مال كسي باشد كه روح عريانش را دوست مي داري. بدنيست اگرانديشه هاي تو دراين باره مال ده سال پيش باشد، مال دوران پوشيدگي! نترس! اين ده سال تو را پيرتر نخواهد كرد؛ به هر حال اميدوارم كه تو آخرين نفري باشي كه تبعه ی جزيره ی لختي ها مي شوی.



چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 23:21 ::  نويسنده : دانیال دهقان

 خاطرات ترم گذشته / طنز و بسیار دیدنیسه روز مانده به امتحان

 

خاطرات ترم گذشته / طنز و بسیار دیدنیدو روز مانده به امتحان

 

خاطرات ترم گذشته / طنز و بسیار دیدنیشب امتحان

 

خاطرات ترم گذشته / طنز و بسیار دیدنییک ساعت مانده به امتحان

 

خاطرات ترم گذشته / طنز و بسیار دیدنیسر جلسه امتحان

 

خاطرات ترم گذشته / طنز و بسیار دیدنیهنگام خروج از جلسه

 

خاطرات ترم گذشته / طنز و بسیار دیدنییک هفته بعد از امتحان



جمعه 9 تير 1391برچسب:, :: 19:29 ::  نويسنده : نفیسه برجی

 

 

یک ماهی شگفت انگیز که در آبهای اطراف تایوان کشف شده و در موزه طبیعت تایوان نگهداری می شود.

این ماهی کاملا به رنگ طلایی است و دانشمندان قسمت هایی از بدن این ماهی زیبا را دارای طلای خالص ۲۴ عیار میدانند !

 

 

 



یک شنبه 4 تير 1391برچسب:مهدی شهریاری, :: 8:30 ::  نويسنده : مهدی شهریاری

سلام دوستان

تو این پست کتاب اطلس سرخس ها، تشخیص بیماریهای سبزی  و پاورپوینت پروتکل اندازه گیری آنتی اکسیدان ها و اناررو واسه دانلود گذاشتم.

 

 

برای دانلود به لینک زیر مراجعه نمائید.

download



پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, :: 11:23 ::  نويسنده : نفیسه برجی

 در پی افزایش قیمت نان قیمت انواع نان سنتی وارد تابلوی صرافی ها شده و رقابت خود را با ارزهای خارجی آغاز نموده است.

 
 
 


دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:, :: 14:32 ::  نويسنده : نفیسه برجی
چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 1:43 ::  نويسنده : نفیسه برجی

یادم آید روز دیرین

خوب و شیرین

اول ترم

وقت بسیار، درس اندک

.

.

اما اینک...

روز آخر

روز تلخ امتحانات

آخر ترم

وقت اندک

درس بسیار، درس بسیار، درس بسیار ....



دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:35 ::  نويسنده : نفیسه برجی

 "به نام او"

انواع آلات موسیقی بر روی گیاهان تاثیرهای متفاوت دارند نوع موسیقی و زمان تغذیه صوتی هر گیاه باید بر حسب تجربه مشخص شود . - هر گیاه آهنگ و موسیقی خاص خود را دوست دارد و در مقابل آن بیشترین حساسیت را نشان می دهد.بر اساس تحقیقات دکتر سینگ استاد دانشگاه هند، پس از سالها تجربه در زمینه آثار صدا ، این نتایج حاصل شده است:

۱- موسیقی موجب می شود که گیاه به مقدار ۶۰٪ الی ۱۰۰٪ اکسیژن بیشتر از حد متعارف آزاد کند و چون مقدار اکسیژن آزاد شده دقیقا متناسب با مقدار کربن جذب شده از گازکربنیک موجود در هوا است، در نتیجه گیاه مقدار بیشتری رشد می کند و مقدار فراوانتری گل یا میوه می دهد.

۲- تحریکات مکرر موسیقی موجب ایجاد تغییرات مثبت در کروموزومهای سلولی پاره ای از گیاهان می گردد و به دگرگونی ماهیت و اصل آن منتهی می شود ( کروموزوم:رشته های موجود در سلولهای جنسی که عامل انتقال صفات وراثتی هستند)
۳- تاثیر صدا در متابولیسم گیاهان به یک افسانه موهوم ، بلکه یک پدیده فیزیکی مشخص و قابل اندازه گیری است که همانند نور و حرارت، از عوامل موثر و قطعی به شمار می رود. بر طبق تحقیقات مشابه، موسیقی ممکن است تاثیر منفی نیز داشته باشد. بر حسب اینکه موسیقی خوب یا بد گوش بدهیم، می تواند مانند زهر در بدن عمل کند. مطالعاتی که در زمینه تاثیر موسیقی بر رشد گیاهان انجام شده، نشان داده که برای مثال، موسیقی راک، رشد گیاه را متوقف می کند و برعکس، موسیقی کلاسیک، باعث تسریع رشد گیاه می شود.


نتايج تحقيقات مختلف نشان مي‌دهد كه.........



ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:14 ::  نويسنده : vaniz

 سلام دوستان

هدیه ای مفید برای شما

تغذیه گیاهی نه تنها بر میزان محصول تاثیر گذار است بلکه حساسیت آنها را به بیماریهای ریشه و اندام گیاهای از طریق تحت تاثیر قرار می دهد. عناصر غذایی اصلی و فرعی بسته به گونه حشره، گیاه و نوع خاک اثرات متفاوتی بر مقاومت گیاه می گذارند. 

در دهه گذشته به دليل مصرف كودهاي شيميايي اثرات زيست محيطي متعددي از
 جمله انواع آلودگي‌هاي آب و خاك و مشكلاتي در خصوص سلامتي انسان و ديگر موجودات زنده به وجود آمد. سياست كشاورزي پايدار و توسعه پايدار كشاورزي، متخصصين را بر آن داشت كه هر چه بيشتر از موجودات زنده خاك در جهت تأميننيازهاي غذايي گياه كمك بگيرند و بدين‌سان بود كه توليد كود بيولوژيك آغاز شدالبته مصرف كودهاي بيولوژيك قدمت بسيار طولاني دارد. توليدكنندگان محصولات براي تقويت زمين‌هاي كشاورزي، گياه تيره‌اي به نام لگومينوز را كشت مي‌كردند و معتقد بودند كه با كشت آن حاصلخيزي خاك افزايش پيدا مي‌كند. در نوشته‌هاي تاريخي كاشت گياه شبدر، باقلاي مصري و ... براي تقويت خاك‌ها گزارش شده است. 

این کتاب همانند یک دایره المعارف اطلاعات کامل و جامع در مرد تحقیقات این درختان در اختیار شما قرار دهد. اصلاح کنندگان گیاهی و اساتید و دانشجویان می توانند استاندارد ها و اصول و فیزیولوژی گیاهی این درختان با استفاده از این کتاب به خوبی درک نمایند

- مقدمه ای بر گیاهان و تغذیه گیاهی 
- عناصر ماکرو 
- عناصر میکرو
 
- تاثیر مواد غذایی بر گیاه و اثرات آن
- ساختار گیاه و نحوه انجام فتوسنتز و روابط متقابل بین آن 
- جذب مواد غذایی و جابجایی آن در گیاه 
- کیفیت مواد غذایی 
- تصاویر رنگی در مورد مواد غذایی و کمبود های آن
 




money.gif قيمت37.50 دلار آمريكا 
ok.png انتشارات: Chelsea House
ok.png سال انتشار: 2006        

ok.png تعداد صفحات: 152
ok.png شابک 10: 0791085643
ok.png شابک 13: 9780791085646

برای دانلود بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
Plant Nutrition
Alex C. Wiedenhoeft
plant-nutrition_wiedenhoeft.png
منبع: سایت www.taq.ir

 



شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 5:0 ::  نويسنده : vaniz

  سلام مجدد خدمت دوستان

از اونجا که مطالب ارایه شده توسط دوستان در کلاس میتونه منبع جامعی برای افزودن بر دانسته های ما و دیگران باشه؛ پاورپوینت ارایه بنده و جناب امیری برای دسترسی دوستان قرار داده شده.

و نیز صفحه خلاصه ارایه در روزهای آتی ارسال میشه. البته از شما هم تقاضا میشود مطالبتون رو برای استفاده بقیه رو وب بذارید.

"برایتان باد پیشرفتی بزرگ"

برای دانلود روی تصویر کلیک کنید.



سه شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:55 ::  نويسنده : نفیسه برجی

قات گیاه گلداری است که بومی بخش گرمسیری شرق افریقا و شبه جزیره عربستان می‌باشد. قات از سال ۱۹۷۳ توسط سازمان جهانی بهداشت نوعی ماده مخدر محسوب شده و در منطقه صعده کشور یمن بطور وسیع کشت می‌شود.
قات گیاه گلداری است که بومی بخش گرمسیری شرق افریقا و شبه جزیره عربستان می‌باشد. قات از سال ۱۹۷۳ توسط سازمان جهانی بهداشت نوعی ماده مخدر محسوب شده و در منطقه صعده کشور یمن بطور وسیع کشت می‌شود.

این مخدر بسیار گران قیمت بوده و قیمت یک بسته برگ قات در سال ۱۳۸۸ ( با نرخ دلار در آن زمان ) در حدود ۱۷ هزار تومان بود. این بسته تنها برای مصرف یک وعده استفاده می‌شود. برگ گیاه قات تا یک هفته در یخچال قابل نگهداری است و معمولاً بصورت تازه مصرف می‌شود. قات زدن به عمل مکیدن تدریجی شیره برگ گیاه قات که نوعی مخدر است گفته می‌شود.  قات زدن موجب می‌شود تا مصرف کننده برای چند ساعت با نشاط، سرزنده و هیجانی شده و شروع به صحبت بی ربط کند، در ساعات بعدی دچار سکون شده و در نهایت دچار خمودگی و تنبلی جسمی و فکری شود.  در کشور یمن دو سوم مردان و یک سوم زنان قات می‌زنند. بسیاری از مردم عربستان سعودی نیز از این ماده مخدر استفاده می‌کنند!

 

اینم عده ای از آقایونن، در حال قات زدن...

 



چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:دلم برای کودکیم تنگ شده !!!!, :: 19:46 ::  نويسنده : vaniz

 دلم برای کودکیم تنگ شده

برا روزایی که باور ساده ای داشتم همه آدما رو دوست داشتم
مرگ مادر کوزت را باور میکردم و از زن تناردیه کینه به دل میگرفتم
 مامانم که میرفت به این فکر بودم که مثل مادر هاچ گم نشه
دلم میخواست ممُل رو پیدا کنم 
از نجاری ها که می‌گذشتم گوشه چشمی به دنبال وروجک بودم
تمام حسرتم از دنیا نوشتن با خودکار بود
برا دوستی‌های خالصانه دلم تنگِ ، دلم برا کودکیم 
تنگِ.......................... 


سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:امیری نسب, :: 19:16 ::  نويسنده : vaniz

تعداد کشته‌های حوادث رانندگی آنقدر در رسانه‌ها تکرار شده و رنگ عادت به خود گرفته که دیگر آمار 17 هزار مرگ و میر در 10ماهه اول سال 90آنقدرها هم برایمان تکان دهنده نیست.

جنگ بوسنی و هرزگوین که از آن به عنوان جنایت علیه بشریت نام برده می‌شود 11 هزار نفر کشته شدند.

 

 



سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:امیری نسب, :: 18:11 ::  نويسنده : vaniz

. کنجکاوی را دنبال کنید
“من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم “
چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید ؟ من کنجکاو هستم. مثلا پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد .به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام . شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید ؟
پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.


۲ .پشتکار گرانبها است
“من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی میگذارم”
تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند.مانند تمبر پستی باشید ؛ مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید .
با پشتکار می توانید به مقصد برسید.


۳ .تمرکز بر حال
“مردی که بتواند در حالی که دختر زیبایی را می بوسد با ایمنی رانندگی کند ، به بوسه اهمیتی را که سزاوار آن هست نمیدهد“
پدرم به من می گفت نمی توانی در یک زمان بر ۲ اسب سوار شوی .من دوست داشتم بگویم تو می توانی هر چیزی را انجام بدهی اما نه همه چیز .یاد بگیرید که در حال باشید.تمام حواستان را بدهید به کاری که در حال حاضر انجام میدهید.
انرژی متمرکز، توان افراد است، و این تفاوت پیروزی و شکست است .


۴ .تخیل قدرتمند است .
“تخیل همه چیز است .می تواند باعث جذاب شدن زندگی شود .تخیلی به مراتب از دانش مهم تر است “
آیا شما از تخیلات روزانه استفاده می کنید ؟ تخیل از دانش مهم تر است ! تخیل شما پیش نمایش آینده شما است .نشانه واقعی هوش دانش نیست ، تخیل است.
آیا شما هر روز ماهیچه های تخیلتان را تمرین می دهید ؟اجازه ندهید چیزهای قدرتمندی مثل تخیل به حالت سکون دربیایند.


۵ .اشتباه کردن
“کسی که هیچ وقت اشتباه نمی کند هیچ وقت هم چیز جدید یاد نمیگیرد “
هرگز از اشتباه کردن نترسید .اشتباه شکست نیست .اشتباهات شما را بهتر،زیرک تر و سریع تر می کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید . قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید .
من این را قبل گفته ام ،و اکنون هم می گویم ، اگر می خواهید به موفقیت برسید اشتباهاتی که مرتکب می شوید را ۳ برابر کنید .


۶ .زندگی در لحظه
“من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی کنم ،خودش بزودی خواهد آمد”
تنها راه درست آینده شما این است که در “همین لحظه ” باشید .
شما زمان حال را با دیروز یا فردا نمی توانید عوض کنید .،بنابراین این از اهمیت فوق العاده برخوردار است، که شما تمام تلاش خود را به زمان جاری اختصاص دارید .این تنها زمانی است که اهمیت دارد ، این تنها زمانی است که وجود دارد .


۷ .خلق ارزش
“سعی نکنید موفق شوید ، بلکه سعی کنید با ارزش شوید “
وقت خود را به تلاش برای موفق شدن هدر ندهید،وقت خود را صرف ایجاد ارزش کنید .اگر شما با ارزش باشید ،موفقیت را جذب می کنید
استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید ، بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد .
تلاش کنید تا با ارزش شوید و موفقیت شما را تعقیب خواهد کرد .


۸ .انتظار نتایج متفاوت نداشته باشید.
“دیوانگی : انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتایج متفاوت داشتن “
شما نمی توانید کاری را هر روز انجام دهید و انتظار نتایج متفاوت داشته باشید ،به عبارت دیگر، نمی توانید همیشه کار یکسانی (کارهای روزمره) را انجام دهید، و انتظار داشته باشید متفاوت به نظر برسید.برای اینکه زندگی تان تغیر کند، باید خودتان را تا سر حد تغییر افکار و اعمالتان متفاوت کنید، که متعاقبا زندگی تان تغییر خواهد کرد.


۹ .دانش از تجربه می آید .
“اطلاعات به معنای دانش نیست . تنها منبع دانش تجربه است “
دانش از تجربه می آید . شما می توانید درباره انجام یک کار بحث کنید ، اما این بحث فقط دانش فلسفی از این کار به شما می دهد .شما باید این کار را تجربه کنید تا از آن آگاهی پیدا کنید .تکلیف چیست ؟ دنبال کسب تجربه باشید !
وقت خودتون رو صرف یادگرفتن اطلاعات اضافی نکنید .دست بکار شوید و دنبال کسب تجربه باشید .


۱۰ .اول قوانین را یاد بگیرید بعد بهتر بازی کنید.
“اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید از هر کس دیگر بهتر بازی خواهید کرد”
۲ گام هست که شما باید انجام بدهید .اولین گام این است که شما باید قوانین بازی که می کنید را یاد بگیرید ،این یک امر حیاتی است.گام دوم این که شما باید بازی را از هر فرد دیگری بهتر انجام بدهید .اگر شما بتوانید این ۲ گام را انجام دهید موفقیت از آن شما می شود .

*******************

 

***********

دوستی که شما را درک می کند شما را می سازد (رومن رولان)

ادم ها فقط در یک چیز مشترک اند:متفاوت بودن (رابرت زند)

تو شروع کن و کار خودش تمام خواهد شد (گوته)

اگر می خواهی برای حال و اینده مفید باشی از گذشته درس بگیر (ناپلئون)

دو چیز اندوه را از بین می برد یکی دیدار دوستان و دیگر سخن دانایان و عالمان (ارسطو)

اگر از انسان ارزو و خواب گرفته شود بیچاره ترین موجود روی زمین است (کانت)

اینده از ان کسانی است که به استقبالش می روند (فردریش نیچه)

احترام به خویشتن بالاترین نعمت است (البرت کامر)

اگر خاموش باشی تا دیگران به سخنت ارند بهتر که سخن گویی تا دیگران خاموشت کنند (سقراط)

نزدیک ترین چیز ها مرگ و دور ترین چیز ها ارزو است (سقراط)

برای پرش های بلند گاهی لازم است چند قدم به عقب رویم (ارد بزرگ)

گاهی تنهایی توانایی به بار می اورد (ارد بزرگ)

در هر سرنوشتی راز و اندیشه ای نهفته است (ارد بزرگ)

 



سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:امیری نسب, :: 17:2 ::  نويسنده : vaniz

 

دهقـان فـداکـار
و داستان خاطره انگیز آن درس قدیمی


غروب یکی از روزهای سرد پاییز بود. خورشید در پشت کوه های پربرف یکی از روستاهای آذربایجان فرو رفته بود. کار روزانه ی دهقانان پایان یافته بود. ریزعلی هم دست از کار کشیده بود و به ده خود باز می گشت. در آن شب سرد و تاریک، نور لرزان فانوس کوچکی راه او را روشن می کرد. دهی که ریزعلی در آن زندگی می کرد نزدیک راه آهن بود. ریزعلی هر شب از کنار راه آهن می گذشت تا به خانه اش برسد. آن شب، ناگهان صدای غرش ترسناکی از کوه برخاست. سنگ های بسیاری از کوه فرو ریخت و راه آهن را مسدود کرد. ریزعلی می دانست که، تا چند دقیقه دیگر، قطار مسافربری به آن جا خواهد رسید. با خود اندیشید که اگر قطار با توده های سنگ برخورد کند واژگون خواهد شد. از این اندیشه سخت مضطرب شد. نمی دانست در آن بیابان دور افتاده چگونه راننده ی قطار را از خطر آگاه کند. در همین حال، صدای سوت قطار از پشت کوه شنیده شد که نزدیک شدن آن را خبر داد.

ریزعلی روزهایی را که به تماشای قطار می رفت به یاد آورد. صورت خندان مسافران را به یاد آورد که از درون قطار برای او دست تکان می دادند. از اندیشه ی حادثه ی خطرناکی که در پیش بود قلبش سخت به تپش افتاد. در جست و جوی چاره ای بود تا بتواند جان مسافران را نجات بدهد. ناگهان، چاره ای به خاطرش رسید. با وجود سوز و سرمای شدید، به سرعت لباسهای خود را از تن درآورد و بر چوبدست خود بست. نفت فانوس را بر لباسها ریخت و آن را آتش زد. ریزعلی در حالی که مشعل را بالا نگاه داشته بود، به طرف قطار شروع به دویدن کرد. راننده قطار از دیدن آتش دانست که خطری در پیش است. ترمز را کشید. قطار پس از تکانهای شدید، از حرکت باز ایستاد. راننده و مسافران سراسیمه از قطار بیرون ریختند. از دیدن ریزش کوه و مشعل ریزعلی، که با بدن برهنه در آنجا ایستاده بود، دانستند که فداکاری این مرد آنها را از چه خطر بزرگی نجات داده است.


"ریزعلی خواجوی" نام‌آشنای همه ایرانیان است. داستان فداكاری وی در كتاب‌های سال سوم دبستان سال‌هاست که ‌منتشر می‌شود. فداكاری كه در یك شب سرد سال 1341 جان صدها نفر را نجات داد و به رغم كتك خوردن آن شب، از این ماجرا به عنوان بهترین خاطره زندگیش یاد می‌كند.

ریزعلی که در سال 1309 در روستای "قالاچق" از توابع شهرستان "میانه" به دنیا آمده به شرح ماجرای شبی می‌پردازد که جان مسافران قطار تبریز به تهران را نجات داد؛ آن هم بر روی ریل‌های آهنی و بر فراز درّه‌ای 40 متری که اگر ریزعلی نبود و قطار از راه می‌رسید، شاید قطعه‌های کوچک و بزرگ آن غول آهنی و مسافرانش را باید در میان امواج خروشان رودخانه سرد پایین ریل پیدا می‌کردند.


ادامه مطلب ...


یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:نویسنده : میثم اشجعی, :: 22:11 ::  نويسنده : vaniz

بیخود نیست که میگن باغبانی هم علمه هم هنر...

Click the image to open in full size.

Click the image to open in full size.

 

من را در فیس بوک دنبال کنید. (meysam ashjaei)



ادامه مطلب ...


یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : vaniz

 روز جهاني زمين پاک هر ساله در 22 آوريل مصادف با 2 ارديبهشت در تمام دنيا برگزار و به همه مردم روي زمين يادآوري مي شود که نبايد سياره خود "زمين" را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

اين روز به منظور ايجاد آگاهي جهاني و نيز سپاسگزاري از مواهب زمين و منابع و ذخاير طبيعي آن است که از سوي سازمان ملل متحد نيز هر سال طبق مراسم ويژه اي در سراسر جهان برگزار مي شود.

در سال 1969، جان مک مونل فرزند يک مبلغ ديني مستقل و علاقمند به عرصه دين، علم و صلح، ايده برگزاري يک روز جهاني به نام روز زمين پاک را در همايش يونسکو درباره محيط زيست مطرح کرد و در همان سال پرچـم زميـن پـاک را طراحـي کـرد. يوتانـت دبيـر کـل سازمان ملل (1962- 1971) از ايده مک کونل استقبال کرد و اين روز به يک روز جهاني در تقويم هاي سراسر دنيا تبديل شد.

 



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:امیری نسب, :: 21:51 ::  نويسنده : vaniz

پیشاپیش بازگشت قهرمان اول رشته جیم ایران جناب آقای مهندس شهریار پورعالی را به دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان خیر مقدم عرض مینماییم.

از طرف دانشجویان ارشد باغبانی ورودی 90

آمدی جانم به قربانت                    ولی به این زودی چرا



پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:55 ::  نويسنده : vaniz

 کاخ اردشیر را مهمترین و عظیم ترین اثر تاریخی فیروزآباد می دانند عده ای معتقدند این بنا کاخ نبوده بلکه کاربری آن را آتشکده میدانند . زیرا معتقدند که هر بنای مهمی که در کنار آب ساخته می شده محلی برای پرستش آناهیتا بوده است ، اما طبق

 سندیات به دست آمده احتمال کاخ بودن بنا بیشتر است . این بنا در کنار روستایی به نام آتشکده بنا شده است ، اردشیر بابکان این کاخ را نزدیک مدخل تنگاب در کنار چشمه ای به قطر 50 متر احداث کرده که از کاخ های ییلاقی اردشیر به حساب می

 آمده است . از ویژگی های منحصر به فرد این بنا می توان به این اشاره داشت که این بنا یکی از معدود بناهای تاقدار ساسانی محسوب می شود . زیر بنای این کاخ 115 X 55 متر مربع است و اطراف آن ساختمان ها و دیوارهایی پوشانده که هنوز آثار

 آن باقی است . این بنا امروز میزبان گردشگرانی از سراسر جهان است و حتی گفته می شود سالانه برخی از هندیها نیز برای بازدید از این بنای عظیم تاریخی به فیروزآباد سفر می کنند .

از سایر آثار اطراف این کاخ می توان به بنای آشپزخانه در پشت کاخ ، تل نقارخانه در مجاورت کاخ و قلعه حسن آباد و برخی روستاهای باستانی دیگر اشاره کرد . همچنین بنای امامزاده جعفر در محدوده شهر قدیم که از دوره ایلخانی باقی مانده و

 یا سنگ قبرهای بسیار جالب که یکی از آنها دارای تاریخ 741 هـ . ق است از دیگر آثار اطراف این کاخ هستند . این بنا را جالب توجه ترین ساختمان معماری دوره ساسانی می دانند . از بناهای هم ردیف آن می توان به بقایای مانده در فراش بند ،

 کازرون ، یزدخواست و سروستان اشاره کرد .

شرایطی که امروزه برای محافظت بنا در نظر گرفته شده با محصور کردن آن به نسبت مناسب بوده و این اقدام تا حدود زیادی کاخ را از گزند تخریب در امان نگه داشته و در بخشهایی از آن نیز می توان مصالحی را دید که برای مرمت قسمتهایی از بنا به محل

 انتقال داده شده اند . در عین حال مسیری که این بنا را به زوال و نابودی می کشاند با مشاهده آن قابل درک و مشاهده است . دیوارهایی که خراب شده و بر زمین ریخته ، سنگهایی از بدنه بنا جدا شده اند و تزئینات تاریخی رو به فرسایش داخل بنا

 عواملی بوده که شکوه این بنای تاریخی را به ویرانه ای تاریک و رو به فرسایش تبدیل کرده است . در بخشهای مختلف این کاخ به وضوح ریزش دیوارها که در طول سالها رخ داده به چشم می خورد و تزئیناتی که در بخشهایی از بنا همچنان پا برجا مانده نیز در این رهگذر در حال فرسایش و از بین رفتن است . در بخشهایی از کاخ آثاری از مرمت

دیده می شود که خود جای تقدیر و ستایش دارد اما به گفته برخی از کارشناسان این اقدامات بیشتر به آنچه که مرمت گفته می شود ، نزدیک باشد به بازسازی نزدیک تر است و در این رهگذر تکه سنگ های افتاده بر روی زمین را می توان مشاهده کرد که در جریان این عملیات از بدنه بنا جدا شده اند .

این کاخ دارای تالارهای تو در تو است و با گذشت سالها گچبری قسمت بالای دیوارهای داخلی آن همچنان سالم مانده است . در ضلع شرقی کاخ ، چهار ساختمان گنبدی شکل عظیم وجود دارد ، این گنبدها به وسیلهٔ فیل پوش بالا رفته

 که مشابه آن در قلعه دختر (قلعه اردشیر) دیده می شود.  قسمتی از نوک سقف گنبدها در دایره ای به قطر یک متر باز است . در ضلع شمالی خارج از دیوار کاخ نیز چشمه ای زلال از دل خاک می جوشد و استخری طبیعی جلوی این چشمه به وجود

 آمده است . نهری از کنار دیوار شرقی کاخ عبور می کند که موجب آبادانی شهر گور و کاخ ساسانی بوده است . کمی بالاتر از کاخ آتشدانی برای مراسم مذهبی وجود دارد . وجود چهار عنصر طبیعی آب ، باد ، خاک و آتش امتیار ویژه ای به این منطقه داده است .

در متون تاریخی نیز در مورد عظمت این بنا بسیار صحبت شده است . در زیر به نمونه ای از آن که بر گرفته از کتاب آثار عجم تدوین دکتر منصور رستگار است اشاره می

 شود . با توجه به این اثر مشاهده می شود که در گذشته این بنا را آتشکده می دانسته اند نه کاخ .

{ از جمله آثار غریبه فیروزآباد ، آتشکده آنجاست که آن را «آتشکده اعظم» نامند . زیرا که در فارس آتشکده ای بزرگتر از آن نیست گویند آن را نیز اردشیر بابکان بنا نهاده و آن در سمت شمال قصبه حالیه واقع است . به مسافت یک فرسنگ دور از آن تقریباً .

الحق بنیان عجیبی و آثار غریبی است . عقل از مشاهده اش حیران است. عمارات این آتشکده ، همه تو بر توست . غدیری که اکنون آب از آن می جوشد و به جدولی که در کنارش بریده اند ، جاری می گردد ، قریب به آتشکده است . دور تا به دور آن ،

 خمپ آتشکده 150 قدم است عمقش را خدا داناست . خیلی عمیقتر از خمپ تنگ کرم و خمب دارابجرد است که مذکور شد .

وضع آن عمارت اعظم از همه عمارتی است مربع که هر یک از طول و عرض درون آن عمارت ، 15 ذرع است و سقف آن طاق بلندی است که ارتفاعش تقریبا 25 نوع ذرع است و از هر چهار سمت این بقعه دری بزرگ هلالی مانند است که آن درها به عمارات دیگر می روند .

نادره : هنوز اثر گچکاری که به دیوار اندرون آن ایوان نموده اند ، باقی است بلکه بعض از گچبریها که به طور گل و برگ ساخته اند ، برقرار است و جلوی عمارت بزرگ مذکور ایوانی بوده است که پیش طاقش خراب شده است .}

فرصت الدوله شیرازی در حدود 110 سال پیش درباره بنای آتشکده فیروزآباد می نویسد :

« از جمله آثار غریبه فیروزآباد آتشکده آنجاست که آن را آتشکده اعظم می نامند زیرا که در فارس آتشکده بزرگتر از آن نیست . گویند آن را اردشیر بابکان بنا نهاده و آن در

 شمال قصبه حالیه واقع است به مساحت یک فرسنگ دور از آن تقریباً - عمارات این آتشکده همه توبرتوست . غدیری (برکه) که اکنون آب از آن می جوشد به جدولی که در کنارش بریده اند جاری می گردد . (وضع آن عمارت) اعظم از همه ، عمارتیست

 مربع که هر یک از طول و عرض درون آن عمارت پانزده ذرع است و سقف آن تاق بلندیست که ارتفاش تقریباً بیست و پنج ذرع است و از هر چهار سمت این دری بزرگ هلالی مانند است که از آن در ها به عمارات دیگر می روند . هنوز اثر گچ کاری که به

 دیوار اندرون آن ایوان نموده اند باقیست بلکه بعضی گچ بری ها که به طور گل و برگ ساخته اند برقرار است و جلو عمارت بزرگ مذکور ایوان بوده است که پیش تاقش خراب شده است طول و عرض آن ایوان دوازده ذرع در ده ذرع است . تمام آن عمارت

 سراپا از سنگ و گچ ساخته شده ابداً آجر به کار نرفته و سنگ های آن مختلفاً از نیم ذرع تا یک چارک و کمتر می باشد و در سمت جنوب شرقی آن آتشکده نیز در جلو ایوانی است که قدری از تاق آن خراب گردید . طول و عرض این ایوان هم دوازده ذرع در

 ده ذرع است و در این ایوان نیز دربهای هلالی است . از این درب ها در عمارت مذکور می شوند و در دو طرف ایوان چندین تاق به ردیف بوده که اکنون سقف های آنها فرو آمده بالجمله این آتشکده در کنار شاه راهی واقع شده که از آن می روند به سمت بوشهر . »

در کتاب سبک شناسی استاد پیرنیا آمده است :

آتشکده فیروزآباد یا بارین (224 میلادی) از دیگر بناهای مهمه این دوره است . ایران شناسان مغرب زمین سعی دارند آن را کاخ اردشیر بدانند در صورتی که به نظر چنین نمی آید و لازمه کاخ بودن داشتن بعضی فضاهاست که این بنا ندارد .

نکته مهم در این آتشکده استفاده از انواع و اقسام فنون معماری است . ساختمایه آن بوم آورد بوده ، مانند سنگ لاشه که به صورت طبیعی روی هم چیده شده اند . تا این زمان این آتشکده بزرگترین بنای سنگ لاشه ای است که ساخته شده است . از

 تاق آهنگ و گنبد برای پوشش فضاهای مختلف آن استفاده شده است . بعد از بنای بازه هور دومین گنبد (بر سطح چهار گوش ) در این بنا دیده می شود که بزرگترین گنبد زمان خود نیز بوده است . گوشه سازی گنبد ها (ترنبه) می باشد . پس از آن در

 قلعه دختر ، گوشه سازی سکنج کار شده است . سه فضای گنبد را به گفته اصطخری ، جایگاه سه آتش مقدس بوده است . گنبد میانی بر روی یک هشت ضلعی کامل است ، اما دو گنبد طرفین آن روی یک شش ضلعی محاط در مربع ساخته شده

 است و اصطلاحاً به آن گنبد کمبیزه نیز گفته می شود . نکته مهم دیگر ساختن خیشخان (باد پروا یا باد پیچ) است که برای جریان یافتن هوا در داخل دیوار ها ساخته شده است .

از همین روش در شرق خراسان در گناباد نیز بهره گیری شده است . در جلوی آتشکده چشمه خودجوشی وجود دارد . این بنا نشان می دهد که ساخت این گونه بناهای پیشرفته ، در ابتدای کار خود نبوده و خیلی پیشتر از این روش ها معمول بوده است .

در رابطه با این مطالب می توان اظهار داشت که پروفسور هوگی پس از مطالعاتی که بر روی کاخ های ایرانی انجام داده اعلام نموده که این بنا احتمالاً کاخ بوده است ، اما در متون قدیمی ایران هیچ گاه به این مسئله اشاره نشده است و هرگاه از این بنا یاد

 شده آن را به اسم آتشکده خوانده اند . علاوه بر آن گنبد های این بنا را مقدم بر گنبد قلعه دختر دانسته است اما در برخی منابع دیگر با عکس این مسئله مواجه هستیم ، آنچه واضح است این که تاریخ دقیق ساخت هیچ یک از این بنا ها مشخص

 نیست ، بلکه مورخین تنها به این نکته دست یافته اند که احتمالاً هر دو این بنا ها در دوره اردشیر بابکان احداث شده اند . در مورد فضای گنبد خانه ها به زمینه هشت ضلعی و شش ضلعی اشاره شده اما در بقایای بنای مذکور و نقشه های تهیه شده

 از آن هیچ اثری از هشت ضلعی یا شش ضلعی دیده نمی شود ، پلان ها و بقایای بنا همگی به زمینه مربع در گنبدخانه تأکید دارند .  

 

منبع: پايگاه اينترنتي فرمانداري فيروزاباد



پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:51 ::  نويسنده : vaniz

 

پوشش گياهي  

در اين باغ وسيع سرو ناز هاي بلند و زيبائي وجود دارد كه سالهاي زيادي بر آنها گذشته و موجب شهرت باغ شده است . اصولا" باغهاي شيراز بخاطر داشتن درختان سرو ناز شهرت داشته و تمام جهانگرداني كه از اين شهر بازديد كرده اند در سفرنامه و خاطرات خود به تفصيل از زيبائي سرو نازشيراز سخن رانده اند . تاورنيه جهانگرد فرانسوي كه در سال 1665ميلادي به شيراز آمده در سفرنامه خود نوشته است كه سرو نازهاي شيراز زيباترين سروهائي بوده كه وي ديده است . در ميان سروهاي باغهاي شيراز نيز سرو نازهاي باغ ارم زيباتر و جلوه آن خيره كننده ترين است . بلند ترين سرو ناز اين باغ كه قريب سي و پنج متر بلندي آنست بلند ترين سرو ناز شيراز است . سروي است كشيده و گوئي دست هنرمندي آنرا بدين استواري و موزوني تراشيده است .

 

 
 

 

     اين درخت شهرت بين المللي يافته . است و نويسندگان و جهانگردان خارجي عكسها و مقالات بسياري در باره آن منتشر نموده اند . سيد محمد تقي مصطفوي پس از توصيفي كه دركتاب اقليم پارس از باغ ارم شيراز نموده سرو ناز مشهور آنرا بي نظير دانسته و چنين نوشته است

 
" در ميان درختان سرو آن سرو بلند قامت بسيار موزوني مخصوصا" بسيار جلب توجه مي كند كه آنرا سرو ناز مي خوانند و نظير آن در كشور ايران سراغ نمي رود ."
انواع درختان باغ ارم را مي توان به دو دسته درختان غير مثمر و درختان مثمر تقسيم كرد :

     يكم ـ درختان غير مثمر باغ عبارتند از : سرو ناز ، كاج ، افرا ، ارغوان ، بيد مجنون ، سياه بيد ، زبان گنجشك ، بيد مشك ، سپيدار و اكاليپتوس .

     دوم ـ درختان مثمر باغ عبارتند از : انار ، ازگيل ، نارنج ، خرمالو ، گردو ، زرد آلو ، بادام ، سيب ، به و گلابي .
 محصول اصلي درختان ميوه دار باغ در درجه اول انار است و در درجه دوم مي توان مركبات را بحساب آورد . درختان مركبات باغ ارم در رديف سايرنارنجستانها و باغهاي مركبات شيراز است ولي ديگر درختان و سرونازهاي باغ در مدت ساليان دراز موزون و شكوهمند گرديده و مرتبا" هم بر زيبائي آنها افزوده شده است .
اين باغ امروزه علاوه بر سروهاي زيبا به داشتن انواع گل نيز اشتهار دارد . در دو دهه اخير گلهاي بسياري از هر نوع در آن پرورش داده شده است و مخصوصا" گلهاي رز گوناگون آن ديدني و جالب نظر است . در موقع توسعه باغ گلستاني از انواع گل رز در ضلع غرب و شمال غربي احداث گرديده كه در آن قريب دويست و پنجاه واريته گل رز پرورش داده شده است . اين گلستان از نظر تنوع و بسياري انواع گل رز در كشور ما بي نظير و در كشورهاي همجوار و آسيا كم نظير است و به طوري كه شهرت دارد در بين كشورهاي مشرق زمين بجز اين گلستان ارزشمند فقط در دو سه كشور ديگر گلستانهاي رز با اين تنوع پرورش داده شده است .
بجز گلهاي رز گوناگون و زيباي باغ كه جاي صحبت فراوان دارد انواع ديگر گلها ي موجود در باغ ارم را مي توان به ده عنوان كلي دسته بندي نمود .

     يكم ـ درحتچه هاي زينتي داراي گلهاي زيبا كه عبارتند از نسترن ، ياس خوشه اي ، ياس زرد ، توري ، سنبل درختي ، به ژاپني ، گوجه گل ، هلو گل ، سيب گل ، طاووسي ، خرزهره ، ابريشم و انواع گل رز .

     دوم ـ درختچه هاي زينتي داراي برگهاي زيبا و اين دسته عبارتند از : ماكنوليا ، سه رنگ، سرو نقره اي ، سرو خمره اي ، برگ بو ، پالم و فيتيكس .

     سوم ـ گلهاي يك ساله مقاوم به سرما . بذر اين گلها در اوايل شهريور ماه كاشته مي شود و بوته هاي آن از اواخر زمستان تا اوايل تابستان گل مي دهند و سپس از بين ميروند . از اين دسته مي توان گلهاي زير را نام برد : بنفشه ، شب بو ، هميشه بهار ، مرواريد ، ميمون ، عدسي ، زبان در قفا ، قرنفل ، ميخك و مينا چمني .

     چهارم ـ گلهاي يكساله حساس به سرما . بذر اين گلها از اوايل اسفند ماه كاشته مي شود و بوته هاي آن از اوايل تابستان گل مي دهند و براثر سرماي زمستان از بين ميروند .اين نوع گلها عبارتند از: آهار ، بگونيا ، پريوش ، ابري ، اطلسي ، جعفري ، تاج خروس ، مينا ، گل ناز ، گل خشك ، گل حنائي ، رعنا زيبا ، سلوي ، شاه پسند ، ستاره ، فلفل زينتي و گيلاس زينتي

     پنجم ـ گلهاي پياز دار عبارتند از : آلاله ، اختر ، كوكب ، شيپوري .

     ششم ـ بوته هاي دائمي گلدار شامل : داودي ، مارگريت ، خورشيدي و كوكب كوهي .

     هفتم ـ گياهان دائمي پوششي و رونده . از نوع گياهان پوششي مي توان تلگرافي و از نوع رونده گلهاي زير را نام برد : گل ساعت ، گليسين ، پاپيتال ، آبشار طلائي ، پيچ برفي ، پيچ امين الدوله و پيچ اناري .

     هشتم ـ گياهان يك ساله رونده ، شامل : نيلوفر و كدوي زينتي .

     نهم ـ گياهان حصاري كه از آن جمله است شمشاد و برگ نو.

     دهم ـ گلهاي خانه اي . علاوه بر انواع گلهاي ياد شده بعضي انواع گلها نيز اختصاصا" در گلخانه باغ ارم نگهداري و پرورش داده مي شود . البته بعضي از گلها نيز علاوه بر پرورش در باغچه ها در گلخانه هم هست . گلهاي گلخانه اي شامل انواع زير است : كاغذي ، سينره ، حسن يوسف ، بگونيا ، شويدي ، گردي ، گيلاس زينتي ، فلفل زينتي ، فينيكس ، برگ انجيري و برگ بيدي .

     حال اگر اينهمه گلهاي زيبا را در پاي درختان سرو ناز و انواع درختان ديگر و حاشيه جويهاي آب تجسم نموده و طراوت و عطر دل انگيزي كه فضاي دلكش باغ را پر ميكند بياد آوريم مي توانيم به اهميت اين باغ كم نظير پي ببريم . اينها نمونه هائي از زيبائي ها و مناظر بديع اين باغ باصفا و جان نواز است و در هر گوشه و زاويه اي از اينگونه چشم اندازهاي دلكش و روح بخش بسيار مي باشد .
 
 
دانشگاه شيراز
 


پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:امیری نسب, :: 22:36 ::  نويسنده : vaniz

 


 

عرصه وفضاي باغ 

  فضاي باغ ارم از لحاظ اسلوب خيابان كشي و درخت كاري نه تنها در بين باغهاي شيراز بلكه درتمام مناطق كشور ما كم نظير است . پاره اي از هنر شناسان را عقيده بر اين است كه از نظر باغ سازي طرح باغ ارم ياد آور باغهاي عهد ساساني است . دكتر بهمن كريمي در باره سبك و شيوه باغ ارم مينويسد : "طرز ساختمان خيابانهاي آن عينا" طرز باغهائي است كه در زمان ساسانيان احداث گرديده . در اطراف داراي خيابانهاي مستقيم زيبا و سروهاي بسياري خصوصا" سرو آزاد كه در هيچ نقطه ايران سروي بدين استواري نمي توان يافت منحصر بشيراز و بدين باغ است و آبشارهاي متعدد از هر جانب آن روان است . " 

 

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:نویسنده : میثم اشجعی, :: 23:9 ::  نويسنده : vaniz

این بسته شامل سوالات کنکور کارشناسی ارشد سالهای 86 تا 91 همراه با کلید سوالات می باشد.

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

 **download** 

 

من را در فیس بوک دنبال کنید. (meysam ashjaei)



 

 



چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:نویسنده : میثم اشجعی, :: 17:56 ::  نويسنده : vaniz

 

سوالات دکتری باغبانی 91 فعلا فقط زبان تخصصی رو براتون گذاشتم باقیشم هروقت دستم رسید براتون میزارم.

آزمون دکترای نیمه‌متمرکز 91   sanjesh.org

**Download**

 

من را در فیس بوک دنبال کنید. (meysam ashjaei)



26 فروردين 1391برچسب:, :: 22:53 ::  نويسنده : vaniz

 همه تعطیلاتم تو این باغ بودم. خداکنه که آخر کار نتیجه خوبی بگیرم

یه دست به افتخار من بزنید که زودتر از همه بچه هایه کلاس کارمو شروع کردم...

 

 

 

 



1-کدام یک از خصوصیات زیر کاکتوس ها را از گیاهان گوشتی متمایز می سازرد؟

2-انجیرهای common fig از نظر تولید محصول اول چه وضعیتی دارن؟

3-چنانچه چغندر لبوی در خاک های رسی کشت شود ریشه ها ....

الف) ساه     ب) کشیده   ج) بدشکل   د) کمرنگ و قند آن کم میشود

اگه دقت کنید میبینید که با کارشناسی ارشد خیلی تفاوت نداره.

80 تا سوال تخصصی بود( فیزیولوژی گیاهی و پس از برداشت.تغذیه.فیزیولوژی گل. اصلاح و ژنتیک.) البته اینا منبع بچه های زینتی بود.

100 تا سوال زبان و 60 تا تست هوش که برای همه مثل هم بود.

قابل توجه داوطلبان دوره دکتری :  من فکر کنم  رقابت در زبان باشه چون دروس تخصصی رو مطمئنم همه بالا میزنند.

 



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 12:58 ::  نويسنده : vaniz

هر بار که وارد کلاس میشوم چهره خندانش نگاهم را درگیر خودش می‌کند و ناخودآگاه مسیرم را به سمت او تغییر می دهم و در کنارش می نشینم. لحن شیرین و طبع شوخی دارد که در کنارش بودن را برایم لذت بخش تر می کند. گاه به گاه مطالبی بر زبان می راند که اگر جسم شریف اساتید سر کلاس نباشند،خنده ها سر می دهم. چند روزیست که حالم خوب نیست چرا که او نیست.

برای جلال امیدی آرزوی سلامتی داریم.

به قلم:

و نیز...



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : vaniz

سلام 

فایل ها را از لینک زیر دانلود کنید.

فایل آموزش گرامر از آقای امیری و ebook مقادیر استاندارد عناصر از از آقای شهریاری.

 

                                                                    download

 

ebook مقادیر استاندارد عناصر در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


اینم یه فناوری نوین دیگه!

 


پاناسونیک فقط تلویزیون، تلفن یا دوربین نمی زند، این شرکت همچنین در کار تولید اختراعات خانگی نیز هست. اخیراً هم پاناسونیک خبر از اختراعی داده است که احتمالاً اولین ابزار تحت کلود برای کاشت سبزیجات در خانه است.

 

شما می توانید تا ۴ نوع سبزی مختلف را در باغچه سبزیجات هوشمند (Smart Vegetable Garden) پاناسونیک (به ابعاد ۱۰۰ در ۵۰ در ۳۰ سانتی متر) بکارید و بقیه کارها را به باغ بسپارید. پاناسونیک ادعا کرده است که مدت زمان لازم برای برداشت محصولات ۴۰ روز (۳۰ درصد کوتاه تر از روش های معمول) خواهد بود. علاوه بر مدت کمتر،‌ این ابزار یک سیستم مدیریت تحت کلود دارد، تا رشد سبزیجات را کنترل کند. برای مثال این سیستم به صورت اتوماتیک مقدار آب و دما را کنترل می کند.

 

بر اساس گفته های پاناسونیک، این ابزار جالب فقط برای استفاده در آشپزخانه نیست و می توان آن را بیرون خانه نیز نگه داشت و حتی چند واحد آن را به هم متصل کرده و استفاده نمود.

 

این شرکت قرار است این گجت را تا چند ماه آینده با قیمت ۷۸۰۰ دلار عرضه کند. در صورت تمایل خریداران می توانند این گجت خوشمزه را به صورت اقساط و با پرداخت ۱۸۰ دلار ماهیانه خریداری کنند، و به همراه آن از سرویس مدیریت کلود «باغچه سبزیجات هوشمند» نیز بهرمند شوند. این ابزار همچنین توانایی ترکیب با سیستم انرژی خورشیدی پاناسونیک را دارد که اکنون در بازارهای ژاپن در دسترس است. 
 

 



سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 18:32 ::  نويسنده : vaniz

 امروز که مثل هر روز و یا شاید برعکس هر روز در گرداگرد هم مشغول به فراگیری نکاتی بودیم که بسا روزی روزگاری به کارمان آید، نمیدانم کدام ندا بر ما فایق آمد که فی آلحال روزی روزگاری را بی خیال شدیم و ترجیح آن دادیم که بیشتر بر حفظ انرژی جسم تکیه کنیم. شاید بپرسید در آن محفل چه شد که به فکر کلمه ثقیل الوجود حفظ انرژی افتادید؟ خود واقعی حقیقت اینگونه بود که آنچه در آن گرداگردی بر دیدگانمان جاری و بر اذهان القا می گشت کمی- که چه عرض کنم-سنگین می نمود و آنچه دریافت می داشتیم با اندکی دخل و تصرف به ادراکمان می رسید بدین نحو که: 

توزیع نرمال توزیعی است که ..



ادامه مطلب ...


22 فروردين 1391برچسب:, :: 11:34 ::  نويسنده : vaniz

 سلام خدمت دوستان خوبم.

بچه ها عضویتتون رو خوش آمد میگم.



صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد